Jutut
Avainsanat
Tuoreimmat
”Me ei tarvita työkyvyttömyyseläkkeitä vaan me tarvittaisiin esteettömyystekoja” – Pystyville vammaisille tärkein poliittinen kysymys on esteettömyys
Pystyville vammaisille tärkein yhteiskuntapoliittinen kysymys on esteettömyys.
Kommentti: Onko teknologia jästien taikaa? Pohdintaa tulevaisuuden teknologiavisioista ja niiden tutkimisesta
Kuluttajat toivovat teknologioiden helpottavan arkista elämäänsä. Monet nykypäivän arkiset teknologiat muistuttavatkin Harry Potter -kirjasarjasta tuttuja taikaesineitä. Voisiko teknologioita ymmärtää arjen taikana?
Rahapelaamiseen liittyy merkittäviä taloudellisia haittoja ja inhimillisiä tragedioita
Suomessa ollaan avaamassa verkon rahapelimarkkinoita lisenssitoimijoille. Tämä tulee lisäämään rahapelien tarjontaa ja todennäköisesti pelaamista.
Digitaalisella wellness-kentällä toksista dieettikulttuuria vastaan taistellaan yhdessä, mutta hyvinvointia tavoitteleva jää silti yksin
Wellness-yhteyksissä toksista dieettikulttuuria vastaan taistellaan kuitenkin usein tuon kulttuurin omin asein: motivoitumalla, ryhdistäytymällä ja muuttamalla omaa ajattelua.
The Last of Us, fanien yhteisöllisyys ja käänteentekevät henkilökohtaiset todistukset videopeleissä
The Last of Us -videopelisarja on herättänyt pelaajissa voimakkaita ja yhteisöllisesti jaettuja kokemuksia.
Pelikasvatusta saamelaisittain
Alkuperäiskansoille digitaalinen pelikasvatus voi tarjota uuden väylän kertoa omia tarinoita sekä kehittää ja ylläpitää omaa kulttuuria.
Pelien saavutettavuus – kenelle, miten ja miksi?
Pelien saavutettavuus tarkoittaa monia asioita. Sillä voidaan viitata niin apuvälineisiin kuin pelin ominaisuuksien säätämiseen.
Nykyleikin ja pelaamisen yhtenevät polut
Pelaamisen ja leikin välillä on niin eroja kuin yhtäläisyyksiä. Millaisina ilmiöinä ne näyttäytyvät nyky-Suomessa?
Pelaaminen on ikkuna nuorten elämään
Huolipuheen sijaan viimeaikainen pelitutkimus on lähestynyt pelaamista nuorten omista kokemuksista käsin.