Jutut
Avainsanat
Tuoreimmat
Rahapelaamiseen liittyy merkittäviä taloudellisia haittoja ja inhimillisiä tragedioita
Suomessa ollaan avaamassa verkon rahapelimarkkinoita lisenssitoimijoille. Tämä tulee lisäämään rahapelien tarjontaa ja todennäköisesti pelaamista.
Digitaalisella wellness-kentällä toksista dieettikulttuuria vastaan taistellaan yhdessä, mutta hyvinvointia tavoitteleva jää silti yksin
Wellness-yhteyksissä toksista dieettikulttuuria vastaan taistellaan kuitenkin usein tuon kulttuurin omin asein: motivoitumalla, ryhdistäytymällä ja muuttamalla omaa ajattelua.
The Last of Us, fanien yhteisöllisyys ja käänteentekevät henkilökohtaiset todistukset videopeleissä
The Last of Us -videopelisarja on herättänyt pelaajissa voimakkaita ja yhteisöllisesti jaettuja kokemuksia.
Pelikasvatusta saamelaisittain
Alkuperäiskansoille digitaalinen pelikasvatus voi tarjota uuden väylän kertoa omia tarinoita sekä kehittää ja ylläpitää omaa kulttuuria.
Pelien saavutettavuus – kenelle, miten ja miksi?
Pelien saavutettavuus tarkoittaa monia asioita. Sillä voidaan viitata niin apuvälineisiin kuin pelin ominaisuuksien säätämiseen.
Nykyleikin ja pelaamisen yhtenevät polut
Pelaamisen ja leikin välillä on niin eroja kuin yhtäläisyyksiä. Millaisina ilmiöinä ne näyttäytyvät nyky-Suomessa?
Pelaaminen on ikkuna nuorten elämään
Huolipuheen sijaan viimeaikainen pelitutkimus on lähestynyt pelaamista nuorten omista kokemuksista käsin.
E-urheilu tarvitsee kestävää kehitystä
Elektroninen urheilu on kasvanut erityisesti viime vuosikymmenellä valtavan suosituksi pelikulttuurin, viihteen ja urheilun muodoksi.
Lemmikkejä ja lajityyppejä: yksityiset ja yhteiset tunteet Pokémonin pelikulttuurissa
Pokémon on yksi maailman tunnetuimpia ja menestyneimpiä media- ja pelituotantoja, joka on houkuttanut pelaajia jo lähes 30 vuoden ajan.