Jutut
Avainsanat
Tuoreimmat
Kommentti: Älypuhelin, sosiaalinen media ja nuoruus – Yhteiskunnallisen huolipuheen aikalaiskolminaisuus
Älypuhelimia ja sosiaalista mediaa on syytetty nuorten pahoinvoinnin lähteeksi. Digiteknologia ei ole kuitenkaan tehnyt nuorista samaan suuntaan ohjautuvaa sukupolvea, jonka elämänongelmat voisi yksiselitteisesti palauttaa sosiaalisen median vaikutusvaltaan.
Persoonallisuustestit voivat ylläpitää yhteiskunnallisia eriarvoisuuksia työelämässä
Persoonallisuuden testaaminen on yleistyvä käytäntö. Miksi persoonallisuustestejä kannattaa tutkia yhteiskuntatieteellisestä näkökulmasta?
Työllistämistoimenpiteisiin osallistuminen voi olla syrjäytymisvaarassa oleville nuorille riski, mutta myös mahdollisuus
Pitkäaikaistyöttömiltä nuorilta edellytetään usein työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin osallistumista. Aktivointitoimenpiteet voivat onnistuessaan auttaa nuoria katkaisemaan työttömyyttä ylläpitävän kierteen, mutta epäonnistuessaan ne voivat myös heikentää nuorten tilannetta.
”Me ei tarvita työkyvyttömyyseläkkeitä vaan me tarvittaisiin esteettömyystekoja” – Pystyville vammaisille tärkein poliittinen kysymys on esteettömyys
Pystyville vammaisille tärkein yhteiskuntapoliittinen kysymys on esteettömyys.
Kommentti: Onko teknologia jästien taikaa? Pohdintaa tulevaisuuden teknologiavisioista ja niiden tutkimisesta
Kuluttajat toivovat teknologioiden helpottavan arkista elämäänsä. Monet nykypäivän arkiset teknologiat muistuttavatkin Harry Potter -kirjasarjasta tuttuja taikaesineitä. Voisiko teknologioita ymmärtää arjen taikana?
Rahapelaamiseen liittyy merkittäviä taloudellisia haittoja ja inhimillisiä tragedioita
Suomessa ollaan avaamassa verkon rahapelimarkkinoita lisenssitoimijoille. Tämä tulee lisäämään rahapelien tarjontaa ja todennäköisesti pelaamista.
Digitaalisella wellness-kentällä toksista dieettikulttuuria vastaan taistellaan yhdessä, mutta hyvinvointia tavoitteleva jää silti yksin
Wellness-yhteyksissä toksista dieettikulttuuria vastaan taistellaan kuitenkin usein tuon kulttuurin omin asein: motivoitumalla, ryhdistäytymällä ja muuttamalla omaa ajattelua.
The Last of Us, fanien yhteisöllisyys ja käänteentekevät henkilökohtaiset todistukset videopeleissä
The Last of Us -videopelisarja on herättänyt pelaajissa voimakkaita ja yhteisöllisesti jaettuja kokemuksia.
Pelikasvatusta saamelaisittain
Alkuperäiskansoille digitaalinen pelikasvatus voi tarjota uuden väylän kertoa omia tarinoita sekä kehittää ja ylläpitää omaa kulttuuria.